De MGB, Puur Brits, meer ‘Value for money’ ga je niet vinden. Wát een vermakelijke klassieker!
Want wat rijdt dat leuk, zo’n typisch Britse roadster. Een starre achteras, een goede zitpositie achter het sportieve stuurwiel en een lekker compacte koets. Juist dat laatste maakt het een lekker snelle rijdersauto, welke je ook gemakkelijk even meepakt voor een ritje naar de winkel of een bezoekje aan je familie. Op dat gebied zo anders dan de grote Jaguar XK, de E-Type of een XJS. De optionele maar ook essentiële overdrive op de derde en vierde versnelling maakt de MG ook nog eens bijzonder comfortabel op de snelweg; bij het verlaten van de oprit rij je binnen no time 120km/u. Dit alles bij een acceptabel toerental en bijbehorend geluidsniveau.
Maargoed, voor het ‘snelle meepakken’ heb je meer nodig; de klassieker dient dan ook betrouwbaar te zijn. Ook dat is een pluspunt van deze leuke MG; de auto is goed onderhouden, alles is up to date. Zo valt direct het grotendeels vernieuwde remsysteem op, remschijven voor en alle remleidingen zijn bijvoorbeeld nieuw. Wat ook opvalt is de juiste stugheid van de bladveren achter en de veerpoten aan de voorzijde. Deze zijn vrij recent vernieuwd en dat komt het weggedrag zeker ten goede. Starten gaat soepel, zo ook het wegrijden met koude motor; zonder horten of stoten. Gewoon een leuke klassieker, helemaal klaar voor de mooie zomer die komen gaat.
Puur genieten! Het dakje naar beneden, het mooie houten Momo stuurwiel in je handen, de zon tegemoet. Uit de uitlaat klinkt het sportieve geluid van de 1800cc viercilinder. Over dat ‘dakje’: de cabrioletkap oogt erg goed en netjes. Er zijn geen beschadigingen te zien en de PVC ruitjes zijn mooi helder en soepel. In- en uitklappen gaat daardoor snel en soepel, binnen enkele minuten heb je het dakje netjes opgevouwen en afgedekt met de aanwezige cover.
En dan die uitstraling! Dit zijn voor mij de leukste klassiekers; in originele staat, lekker vintage ogend. Een minuscuul krasje hier, een klein deukje daar; je ziet gewoon dat er van de auto is genoten en dat is precies waar ze voor bedoeld zijn; genieten in het leven
Het gaat om een origineel Nederlands geleverde MG B, dat zie je niet zo veel en dat maakt het ook extra mooi. Zelfs de handleiding is nog bij de auto aanwezig, uniek! Door zijn bijzonder lage kilometerstand zijn zowel de koets als de bodem en het onderstel in een goede conditie. Beide voetenbakken zijn hard, zo ook het schutbord. Natuurlijk is de tand des tijds zichtbaar, dat mag ook. Belangrijk is dat dorpels, schutbord en bodemplaat geen vergevorderde roest vertonen. Deze punten zijn in bijzonder goede staat bij deze MG, waak daarvoor als je een andere klassieker gaat bekijken!
Aankoopfactuur, onderhoudsfacturen en de originele handleiding zijn aanwezig bij de MG. De sleutelset bestaat uit één originele contactsleutel en twee sleutels om deuren en kofferbak te openen.
In Nederland is de MG wegenbelastingvrij. Een oldtimerverzekering kost slechts 20 tot 40 euro per maand. De onderhoudskosten per jaar schat ik gemiddeld op 300 tot 400 euro. Een MGB schrijft niet af, maar wordt elk jaar een klein beetje meer waard, bewezen in de afgelopen 10 jaar.
Nu de vraag; Kun jij mij één goede reden noemen om niet van deze MGB te gaan genieten, komende zomer? Laat het me weten. En kun jij er zelf ook geen bedenken, bel me dan en kom op de koffie.
Er valt nog veel te zeggen over deze bijzondere klassieker, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Uden, de koffie staat klaar.
Waarom deze MG B Tourer?
Origineel Nederlands geleverd
Goed onderhouden
Mooie kleurstelling
Lage kilometerstand
Export.
Liefhebbers van Engelse klassiekers bevinden zich over de hele wereld. 50% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.
Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: GN-13-HY
Oorsprong: NL
Registratie NL: 30-01-1981
Eerste registratie: 30-01-1981
Kilometerstand: 67.621km
APK vervaldatum: 08-10-2026
Cilinderinhoud: 1798cm3
Motortype: 4 cilinders in Lijn opstelling
Vermogen: 70kW/95PK
Financieel.
MG B Tourer Cabriolet – Racing Green – 67.621km – Y1981Vaste prijs: €10.990,-
Inclusief 21% BTWInruil? Graag!