Or read in: Engels

De X100 XKR in zijn meest ultieme vorm; Cabriolet, 4.2 V8, Recaro’s, 20 inch  Detroit èn voorzien van de meest ultieme kleurencombinatie.

Want wat is het genieten met deze XKR! De klassieke vormen van de eerste XK8, gecombineerd met de heerlijk schakelende zesbak en 4.2 V8, supercharged. Bijna 400PK brengt deze beproefde aandrijflijn op de weg, vergezeld van een heerlijke V8 roffel. Soepel, bijzonder snel en toch heerlijk comfortabel. Een echte Grand Tourer!

Midnight Black Mica, Champagne leder, ongeveer een vierkante meter echt houtfineer, een houten stuurwiel èn 20 inch Detroit velgen. Dit alles tezamen met de prachtige xenon koplampen maakt de XKR zeer smakelijk. De originele Recaro sportstoelen zijn zeldzaam en prachtig om te zien, bovendien omsluiten ze je lichaam vele malen beter dan de standaard zetels. Je verwacht misschien dat de zit wat hard is, maar het tegendeel is waar. Één van de meest interessante opties als je het mij vraagt!

Op onderhoud en cosmetisch werk werd absoluut niet bezuinigd, dat is wel duidelijk. Juist dat onderhoud, dat telt. Wat vaak over het hoofd wordt gezien, is dat de Jaguars en Daimlers uit de jaren ’90 en ’00 inmiddels ware klassiekers zijn. Dit zorgt er voor dat je uiterst precies te werk moet gaan wanneer je een op zoek gaat naar een net exemplaar. Dit geldt ook voor ons. Ongeacht het imponerende uiterlijk vertoon kan er een berg miserie verborgen zitten; roest en achterstallig onderhoud; schering en inslag.

Neem dan XKR uit dit verhaal. Geen vreemde beschadigingen, een nette bodem en chassis, geen achterstallig onderhoud. Enkele jaren geleden kocht de vorige eigenaresse de R bij een gerenommeerd Jaguar specialist, waar ook het onderhoud steevast werd uitgevoerd. Naast het reguliere onderhoud zijn veel zaken aangepakt welke specifiek zijn voor deze modellijn. Zo werden bijvoorbeeld de hydraulische leidingen voor het daksysteem al eens vernieuwd.

Een prachtige auto om te zien. Aan alles is af te zien dat de XKR grotendeels binnen gestald is; de raamlijsten zijn nog mooi, zonder corrosie. Het cabrioletdak oogt haast nieuw en werkt perfect. Nog belangrijker; bodem en carosserie zijn vrij van roest, iets wat je tegenwoordig zelden tegenkomt als het om dit model gaat. Deze carrosserie is goed geconserveerd en ook het interieur oogt verzorgd; zelfs het houtwerk is gepolijst. Een klassieker in deze conditie is dat waard, en dat weet de liefhebber te waarderen!

Stap in de Jag en je geniet van het mooiste dashboard uit de jaren ’90 en ’00. Het interieur is uitgevoerd in Champagne leder. Natuurlijk vind je wortelnotenhout in overdaad, ook het stuurwiel zijn ervan voorzien. De zitting, het stuurwiel… alsof de tijd heeft stilgestaan. Het is wel duidelijk ; het gaat om een goed behouden exemplaar. Belangrijk detail; De 4.2 V8 is de eerste AJV8 welke daadwerkelijk geen kunststof kettingspanners en geleiders meer heeft, daarover dus geen zorgen, de modificatie is niet relevant.

Je merkt het ook aan alles wanneer je met deze Jaguar rijdt; de auto is in topconditie. Het zijn de kleine dingen waardoor dit opvalt. Zo stuurt de auto snaarstrak, zonder enige vorm van speling op de delen van het onderstel. De zesversnellingsbak wisselt soepel en bijna ongemerkt van verzet en de motor loopt mooi rond, zoals het hoort.

Zelfs de originele cover voor de cabrioletkap is aanwezig, uiteraard ook in Champagne. Een originele windstopper wordt bij de auto geleverd, op de foto’s niet zichtbaar.

Zijn er dan geen minpunten, vraag je je af? Ik kan er oprecht geen bedenken. Om toch wat te noemen; De banden zijn nog in goede staat, maar geven wel wat afrolgeluid. Geen probleem, maar het vermelden waard. Was dat het? Ja, dat was het. Vergelijk dat eens met het gemiddelde aanbod en je zult versteld staan.

De sleutelset bestaat uit 2 sleutels met afstandsbediening. De onderhoudshistorie is beschikbaar in de vorm van een factuuroverzicht van de betreffende specialist. De boardmap omvat de handleiding, radiocode en aanvullende documenten. Vanzelfsprekend is er door ons een onderhoudsbeurt uitgevoerd zodat de XK helemaal klaar is voor de nieuwe liefhebber. Ook de raamlijsten zijn door ons aangepakt want let er maar eens op; bij vrijwel elke XK is de stof los geraakt en oogt het geheel wat smoezelig. Zo niet bij dit exemplaar; door ons voorzien van frisse, nieuwe bekleding.

Er valt nog veel te zeggen over deze Jaguar, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. Je bent van harte welkom in Uden, de koffie staat klaar.

Waarom juist deze XKR Convertible?
Ultiem uitgevoerd
Verkeert in goede conditie
Perfecte kleurencombinatie
De heerlijke 4.2 V8 Supercharged
Zesversnellingsbak

Export.
Jaguar en Daimler liefhebbers bevinden zich over de hele wereld. 50% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.

Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: 82-LP-GR
Oorsprong: NL
Registratie NL: 04-04-2003
Eerste registratie: 04-04-2003
Kilometerstand: 141.310km
APK vervaldatum: 14-06-2025 (nieuw bij aflevering)
Cilinderinhoud: 4196cm3
Motortype: 8 cilinders in V opstelling, supercharged
Vermogen: 291kW/396PK

Financieel.
Jaguar XKR 4.2 SC Convertible – Midnight Black – 141.310km – Y2003

Vaste prijs: €23.990,-
Marge auto, geen BTW verrekenbaar

Inruil? Graag!

Contact

Contactformulier

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Contactgegevens



Klaar met invullen? Druk hieronder op 'Verzend'. Je ontvangt binnen 24 uur een reactie!