Or read in: Engels

Aston Martin DB7 Volante, 1 van de slechts 800 geproduceerde Volante’s ooit.

Jet Black, Tan interieur. Wortelnotenhout, alcantara hemelbekleding. Hoe Brits wil je het hebben? De DB 7 is een moderne klassieker uit je dromen. De ietwat knullige bedieningspaneeltjes en herkenbare onderdelen (onder andere van Jaguar) breken daar niets aan af. Wàt een design, wàt een auto.

En daar zijn er maar om en nabij de 7.000 van geproduceerd. Zeven duizend! De cabriolet, Volante in Aston Martin taal, heeft slechts een productieaantal van om en nabij de 800 exemplaren.  Kun jij je herinneren dat je er een in het wild hebt zien rijden? Ik niet.

Kijk eens naar de foto’s, heb je ooit zo’n mooi gelijnde auto gezien? En dan het interieur… De kleur en de geur van het zachte leder. Alles verkeert in topconditie. De schitterende Tan leren stoelen met charcoal piping, de alcantara hemelbekleding, het houten instrumentenpaneel met daarin de meters voor oliedruk, temperatuur van koelvloeistof en natuurlijk de brandstofmeter.

Deze Aston vonden wij relatief dichtbij; in ’s Hertogenbosch. De eerste Nederlandse eigenaar had de DB7  zelf wat verder weg aangeschaft; Aston Martin Washington D.C, USA. De aankoopnota is zelfs nog aanwezig. Eenmaal in Nederland kreeg Noble House, Nederlands’ enige Aston Martin Heritage Specialist, de taak om de Volante in topconditie te brengen. Het resultaat? Een DB7 in perfecte conditie. Werkelijk alle aandachtspunten werden aangepakt; maar liefst €40.000,- werd geïnvesteerd door de eerste Nederlandse eigenaar. Je bent liefhebber, of je bent het niet, toch?

Natuurlijk hebben we de huidige staat van de Aston goed bekeken. Daarover kan ik eigenlijk maar één ding zeggen; ik ben er vrijwel zeker van dat dit de netste DB7 is welke ik ooit in handen zal hebben. Om te beginnen is er geen roest waargenomen. Niets. Dus ook geen vliegroest, gewoon niets. Bedenk dan eens dat deze klassieker reeds 24 jaar oud is.

Na uitgebreid testen en controleren vonden we slechts een matige handrem, meer hebben we niet aan te merken op de staat van deze Aston. Er is destijds topwerk afgeleverd, dat is duidelijk. Om wat hoofdzaken te noemen; het volledige airconditioning systeem werd gerenoveerd. De liefhebber weet dat tezamen met het kachelsysteem dit nog wel eens een struikelblok kan zijn bij een DB7. Ook de blowers van de kachel werden aangepakt. Lakwerk? topconditie, onlangs uitvoerig gedetailed en gepolijst. Banden? Bridgestone Potenza, zoals het hoort, met ruime profieldiepte aan de voorzijde, 95% aan de achterzijde, slechts één jaar oud. Koplampen vrijwel nieuw, en dus in topstaat. Cabrioletkap in topconditie. Niet vreemd dus dat het taxatierapport een mooie ‘2+’ score vermeld.

En wat is het genieten als je met de DB 7 rijdt. Een heerlijke brom, grotendeels afkomstig van de grote Eaton Supercharger. Wat klinkt dat geweldig, absoluut niet te vergelijken met een andere techniek van aanblazen, de turbo. Bedenk dan eens dat deze 3.2 zes-in-lijn niet alleen heerlijk klinkt, maar ook nog eens relatief eenvoudig te onderhouden is. In de basis hebben we het over een Jaguar blok wat bekend staat als onverwoestbaar; de AJ16 3.2. Onze vaste specialisten weten hier als geen ander raad mee. Tel daar het relatief gunstig brandstofverbruik bij op en je hebt een droomklassieker.

Goed, je bent al wat alinea’s verder en bent dus duidelijk een groot auto liefhebber. Je kent het genot dat je van een mooie auto kunt ervaren, hoe materialistisch dat ook mag lijken voor sommigen. Je geniet van design en techniek. Je houdt de markt in de gaten, bent dus ook op de hoogte van de absurde prijsstijgingen in autoland. 911, Corvette, E-Type, V8 Vantage. Miura. Ik kan nog wel even doorgaan. Ervan uitgaande dat je in de goede positie bent dat de aanschafwaarde geen obstakel is voor je. Misschien ben je ook nog ondernemer en goed op de hoogte van de fiscale voordelen van een youngtimer.

Nu de vraag; Kun jij mij één goede reden noemen om geen DB 7 te kopen? Laat het me weten. En kun jij er zelf ook geen bedenken, bel me dan en kom op de koffie.

De complete en originele servicemap is bij de Aston aanwezig. Alle facturen zijn bijgevoegd alsook een fotoreportage van de renovatie. De sleutelset bestaat uit een originele sleutel en een afstandsbediening.

Er valt nog veel te zeggen over deze bijzondere klassieker en youngtimer, maar een goed beeld krijg je natuurlijk pas wanneer je de auto bekijkt en rijdt. je bent van harte welkom in Oirschot, de koffie staat klaar.

Waarom deze DB7 Volante?
Het mooiste design in de autogeschiedenis
Interieur en exterieur in topconditie
Mooie kleurencombinatie
Interessante belegging
Door specialist onderhouden
Historie volledig bekend
Frisse, strakke auto om te zien

Export.
Jaguar en Daimler liefhebbers bevinden zich over de hele wereld. 35% van ons aanbod vind daarom zijn weg naar onze buurlanden. Vanzelfsprekend verzorgen wij de volledige afhandeling voor u, van aankoopkeuring tot exportdocumenten, al dan niet voorzien van een verzekering. We spreken Nederlands, Engels en Duits.

Technische informatie.
Geregistreerd in: NL, EU
Kenteken: 8-XRX-29
Oorsprong: USA
Registratie NL: 10-10-2014
Eerste registratie: 01-07-1998
Kilometerstand: 58.800mls
APK vervaldatum: 17-04-2024
Cilinderinhoud: 3239cm3
Motortype: 6 cilinders in Lijn opstelling
Vermogen: 250kW/340PK

Financieel.
Aston Martin DB7 Volante 3.2 L6 Automatic – Jet Black – 58.800mls – BJ1998

Verkocht aan John, NL
Marge auto, geen BTW verrekenbaar

Inruil? Graag!

Contact

Contactformulier

Velden die gemarkeerd zijn met een * zijn verplichte velden.

Contactgegevens



Klaar met invullen? Druk hieronder op 'Verzend'. Je ontvangt binnen 24 uur een reactie!